Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Od roku 2017 zákaz vjezdu do nízkoemisních zón v Praze? Proč proboha?

14. 10. 2015 9:35:52
Od roku 2017 by neměla smět některá vozidla do centra Prahy. Přesněji řečeno ta, která si budou "kupovat" emisně "nezelenou" kulatou plaketu na čelní sklo. Ale proč?

Český úředník zase bude nesmyslně třídit, kdo podle papírových údajů do centra Prahy smí nebo ne. Je jedno že rodilý Pražák může mít vymazlenou jedničkovou Oktávku, se kterou jezdí jen na chalupu 30km za Prahu! Prostě přijde nařízení a od ledna z chalupy a tudy, kudy jezdil nejkratší cestou jezdit už nebude. Jeho soused bude mít moderní Diesel, který může mít nalítáno 300.000 km a s vytlučeným katalyzátorem a filtrem a jezdit může i v nejčistší emisní zóně nejen v Praze, a bude svinit ovzduší i v centrech dalších evropských měst i v zelených zónách! Emisní kontrolou projde i tak v pohodě, nejen nyní, ale i v budoucnu.

Jak je to možné? Zkrátka oba dva sousedé předloží na STK velký techničák a jednomu dovolí jezdit kudy bude chtít, a druhému to zakážou. Přitom úředníci nevědí co dělají! Obě auta mohou mít úplně stejné emise, dokonce to modernější auto může mít mnohem horší (v nejjedovatějších oxidech dusíku) . Naše legislativa to bohužel dovoluje a jak se jeví, bude k podvádění dostatek prostoru i v nové metodice měření emisí (platná od 2016), která má opět, jak se v Česku již 15 let sluší a patří, dost podstatné díry.

I kdyby ten soused s novějším autem vytlučený filtr ani katalyzátor neměl, není důvod k průjezdu nízkoemisní zónou jednomu zakazovat a druhému povolit na základě nějaké kulaté plakety na čelním skle. Je to diskriminace jako Brno, protože moderní ( i bezporuchový a nijak nemanipulovaný) Diesel překračuje své emisní limity v reálném provozu až 7 x (!!!), takže se docela moc od starší jedničkové Oktávky v těch nejjedovatějších emisích oxidů dusíku liší jen nepatrně.

Suma sumárum je prodej plaket (už dnes se takto "prodávají" i emisním vrakům do zahraničí) na čelní sklo na STK-áčkách zase jen a jen byznys a z pohledu prokazatelnému neplnění emisních limitů za reálného provozu neskutečná buzerace lidí. Namísto toho, aby se nejdřív stala STK s emisní stanicí spravedlivým bičem, před kterým budou majitelé vozidel mít zasloužený respekt jako před odbornou autoritou, a strach když díky zanedbané údržbě jejich vozidla je někdo pošle do servisu, aby si dal auto do pořádku, nebo v horším případě emisní vrak vyřadí z provozu, budeme zase emisní známky jen prodávat. Jediní, kdo emisní vraky dovedou zastavit na silnici, jsou Policisté okolních západních států, naši to neumí, resp. nechtějí umět.

Tentokrát je "prodej" kulatých emisních plaket na čelní sklo ještě nespravedlivěji než donedávna "prodej" zelené známky na registrační značku u SME nebo u STK. Nic se při něm neprověřuje. Nemá žádnou přidanou hodnotu, jen vyhodíte 80 Kč. Apropo, víte kolik vozidel v Praze jezdí s deaktivovaným ventilem recirkulace spalin nebo s vytlučenými filtry? Proč dostávaly zejména pražské Taxíky slevu na vytlučení filtru a přečipování řídící jednotky, aby si nevšímala regenerací? A všimli jste si, že by některý z nich jezdil se strženou emisní nebo kontrolní známkou? Pražané a obyvatelé dalších velkých měst, braňte se a požadujte, abyste byli hodnoceni podle skutečnosti, ne podle papírových 7x překračovaných limitů v reálném provozu i zdravými auty! Ta "nemocná" překračují totiž normu 50 až 100 násobně za nečinného přihlížení Ministerstva dopravy a Policie ČR. Oběma subjektům to totiž zřetelně melduju dost dlouho (několik let), aby stačily reagovat.

Autor: Libor Fleischhans | středa 14.10.2015 9:35 | karma článku: 21.84 | přečteno: 1203x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 10.72 | Přečteno: 519 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 948 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. "Nějak" to jde vždycky udělat, ale "emisák se nesmí bát"!

8.2.2017 v 21:34 | Karma článku: 40.89 | Přečteno: 8905 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nákladní Dieselgate: Odhadem 14.000 tun NOx emitují manipulované tahače.

Odhadem 20 % moderních nákladních tahačů některých spedičních flotil mají namontován emulátor AdBlue-Killer. S dalšími úpravami, skrytými pod nabídkami Truck-Chiptuningu chrlí do ovzduší dvakrát tolik jedů než celá VW-Dieselgate

20.1.2017 v 9:03 | Karma článku: 17.20 | Přečteno: 1099 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Eva Hauserová

O stromech trochu příliš populárně

Kniha Petera Wohllebena Tajný život stromů je prý světovým bestsellerem. Pro mě bylo poněkud těžké se do ní začíst, a to pro její pouťově-vyvolavačský tón. Přitom její obsah vůbec není špatný!

23.6.2017 v 8:49 | Karma článku: 6.78 | Přečteno: 163 | Diskuse

Eva Hauserová

EKO a EZO

Pozoruju, že často bývají sdružovány a spojovány činnosti a záležitosti orientované ekologicky a „ezotericky“. To dávám do uvozovek, protože definice ezoterična může být různá. Každopádně: proč se to vůbec děje?

22.6.2017 v 8:17 | Karma článku: 6.64 | Přečteno: 197 | Diskuse

Jan Ferenc

Voda je jen pro někoho

Tancem zhruba ve stovce měst se budou lidé snažit upozornit na nedostatek vody. Nedostatek nikoliv u nás, ale v řadě míst především tzv. třetího světa, kde kvůli němu denně umírají lidé včetně dětí.

21.6.2017 v 16:34 | Karma článku: 8.80 | Přečteno: 392 | Diskuse

Nikola Ptáčková

Rychlá dráha nebude rychle

Tak nám začala oprava Negrelliho viaduktu, paní Müllerová... Jeden by řekl zaplaťbůh, vzhledem k tomu, že viadukt byl uveden do provozu již v roce 1850, ale nešť.

17.6.2017 v 9:31 | Karma článku: 10.57 | Přečteno: 287 | Diskuse

Lucie Hlavinková

Ať žiješ v zajímavých časech!

Existuje prý čínské přísloví, nejhorší kletba, kterou můžete uvrhnout na svoje nepřátele: „Ať žiješ v zajímavých časech!“

15.6.2017 v 14:42 | Karma článku: 14.85 | Přečteno: 524 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2564

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.