Podvodný emisní software VW musí ven, ale co se změní?

25. 09. 2015 10:18:39
Motory si zachovají svůj maximální výkon, ale spotřeba nafty, především pak močoviny adBlue půjde nahoru. Možné jsou i problémy se zanášením motorů. Budou to žně pro čipaře a možná i odliv zákazníků od autorizovaných servisů.
Je tohle budoucnost přehnaných emisních limitů, když fabriky neumí zajistit spolehlivou funkci jejich přesložitých systémů? Na emise z vozidel umírá mnohem více lidí než na dopravní nehody a gauneři tuhle situaci jen zneužijí pro výdělek na naprosto neadekvátní odstranění problémů...
Je tohle budoucnost přehnaných emisních limitů, když fabriky neumí zajistit spolehlivou funkci jejich přesložitých systémů? Na emise z vozidel umírá mnohem více lidí než na dopravní nehody a gauneři tuhle situaci jen zneužijí pro výdělek na naprosto neadekvátní odstranění problémů... (Internet)

Kdo uposlechne výzvy k přehrání softwaru v řídících jednotkách automobilu, který měl podvodný software, tomu se nepatrně zvýší spotřeba v režimech klidné spořivé jízdy. Kdy byl zvyklý jezdit sportovně, pro něj se asi nic moc nezmění, protože vozidlo si svůj maximální výkon ponechá, tam se nikdy emise neměřily a doposud neměří (to se možná brzy změní). Bohužel vozidla budou v městských režimech hojně využívat zpětné vedení spalin a pokud se toto sejde s nekvalitní naftou, mohou vznikající saze zanášet motor. Kvůli potřebě udržovat motor a hlavně výfukový trakt s emisními komponenty v provozních teplotách, stoupne i nepatrně spotřeba paliva. Vozidla s adBlue budou muset dolévat častěji, protože máme podezření, že současná vozidla s ním šetří, a to nejen u vozidel VW.

Dávám tomu týden, že propukne ten samý problém i u jiných značek. Ty jsou teď s vyjadřováním opatrní a pěkně potichu...

Koncernové servisy (myslím že zanedlouho i jiné ostatní značky, až se to i u nich provalí) budou mít povinnost přehrávat software na ten poctivý, ale zákazníka to jednoznačně poškodí. Vypukne druhý ráj "čipařů" kteří budou prodávat nikoliv jen výkonový chiptuning, ale i stará původní "neproblematická" data, která neznečišťují sání i když bude kvalita nafty nižší. A do nafty zákazník nevleze. Tím by mohl nastat odliv zákazníků od autorizovaných servisů, ale tam jistě mechanici v zájmu jejich přežití dostanou nápad, jak online sice "papírově" potvrdit přehrání softwaru, ale zároveň jej opět raději přehrají na starou verzi, aby si neodpudili zákazníka tím, že mu začnou potenciálně hrozit problémy.

Je to průser. Co na to říct. Celý svět žije ve lži. A když k tomu přidám i způsob kontroly emisí na stanicích měření emisí a na STKáčkách, pak se ptám, co je na světě zbytečné a co ne.

Podrobnější popis najdete zde: http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667

Autor: Libor Fleischhans | pátek 25.9.2015 10:18 | karma článku: 20.65 | přečteno: 1481x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...

Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!

13.10.2023 v 10:28 | Karma článku: 7.90 | Přečteno: 522 | Diskuse

Libor Fleischhans

Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?

Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.

13.2.2023 v 10:16 | Karma článku: 10.52 | Přečteno: 479 | Diskuse

Libor Fleischhans

Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?

Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...

9.12.2021 v 8:48 | Karma článku: 17.83 | Přečteno: 1103 | Diskuse

Libor Fleischhans

Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta

Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad

22.10.2021 v 5:57 | Karma článku: 34.12 | Přečteno: 5356 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Milan Smrž

Otevřený dopis k referendu o větrných turbínách v Líšťanech u Loun

Dne 22.března proběhlo v obci Líšťany na Lounsku referendum o výstavbě větrných elektráren. Jen třetina hlasovala pro. Doufejme, že občané za dva roky názor změní. Nebo budeme raději spoléhat na drahou jadernou energii?

24.3.2024 v 9:47 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 538 | Diskuse

Milan Smrž

Také jste proti Green Dealu?

Protesty zemědělců v Evropě i mnoho příspěvků na sociálních sitích nesou pečet protestu proti Green Dealu. Kdo tomu tleská?

3.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 21.26 | Přečteno: 6056 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Baterky, kam se podíváš

Poslední dekáda byla ve znamení obrovského nárůstu výroby baterií, tedy lépe řečeno, akumulátorů. Připadá mi to jako druhá elektrifikace. Na baterie bude po čase zřejmě všechno.

3.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 6.42 | Přečteno: 342 | Diskuse

Petr Hariprasad Hajič

Tak co hoši a holkiíí, jakxte na tom s tem vodíkem?

Zelená vodíková produkce je další dílek do dekarbonizační skládačky udržitelného rozvoje. Byla jen otázka času, kdy na vodík dojde v praxi a loni nastala úplná exploze publicity. Toto třaskavé téma stojí za pozornost.

1.3.2024 v 8:21 | Karma článku: 7.44 | Přečteno: 293 | Diskuse

Vašek Brynda

Co je eko kůže a proč je pravá kůže ekologičtější?

Není to tak dávno, kdy se na trhu objevily pojmy, jako je eko kůže a veganská kůže. Mnoho lidí znejistělo a začalo považovat pravou kůži za neekologickou, a naopak slepě opěvovat tyto nové materiály. Jak je to ale skutečně?

19.2.2024 v 13:03 | Karma článku: 22.75 | Přečteno: 436 | Diskuse
Počet článků 46 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3534

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...