Je tohle budoucnost přehnaných emisních limitů, když fabriky neumí zajistit spolehlivou funkci jejich přesložitých systémů? Na emise z vozidel umírá mnohem více lidí než na dopravní nehody a gauneři tuhle situaci jen zneužijí pro výdělek na naprosto neadekvátní odstranění problémů... (Internet)
Kdo uposlechne výzvy k přehrání softwaru v řídících jednotkách automobilu, který měl podvodný software, tomu se nepatrně zvýší spotřeba v režimech klidné spořivé jízdy. Kdy byl zvyklý jezdit sportovně, pro něj se asi nic moc nezmění, protože vozidlo si svůj maximální výkon ponechá, tam se nikdy emise neměřily a doposud neměří (to se možná brzy změní). Bohužel vozidla budou v městských režimech hojně využívat zpětné vedení spalin a pokud se toto sejde s nekvalitní naftou, mohou vznikající saze zanášet motor. Kvůli potřebě udržovat motor a hlavně výfukový trakt s emisními komponenty v provozních teplotách, stoupne i nepatrně spotřeba paliva. Vozidla s adBlue budou muset dolévat častěji, protože máme podezření, že současná vozidla s ním šetří, a to nejen u vozidel VW.
Dávám tomu týden, že propukne ten samý problém i u jiných značek. Ty jsou teď s vyjadřováním opatrní a pěkně potichu...
Koncernové servisy (myslím že zanedlouho i jiné ostatní značky, až se to i u nich provalí) budou mít povinnost přehrávat software na ten poctivý, ale zákazníka to jednoznačně poškodí. Vypukne druhý ráj "čipařů" kteří budou prodávat nikoliv jen výkonový chiptuning, ale i stará původní "neproblematická" data, která neznečišťují sání i když bude kvalita nafty nižší. A do nafty zákazník nevleze. Tím by mohl nastat odliv zákazníků od autorizovaných servisů, ale tam jistě mechanici v zájmu jejich přežití dostanou nápad, jak online sice "papírově" potvrdit přehrání softwaru, ale zároveň jej opět raději přehrají na starou verzi, aby si neodpudili zákazníka tím, že mu začnou potenciálně hrozit problémy.
Je to průser. Co na to říct. Celý svět žije ve lži. A když k tomu přidám i způsob kontroly emisí na stanicích měření emisí a na STKáčkách, pak se ptám, co je na světě zbytečné a co ne.
Podrobnější popis najdete zde: http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667