Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podvodný emisní software VW musí ven, ale co se změní?

25. 09. 2015 10:18:39
Motory si zachovají svůj maximální výkon, ale spotřeba nafty, především pak močoviny adBlue půjde nahoru. Možné jsou i problémy se zanášením motorů. Budou to žně pro čipaře a možná i odliv zákazníků od autorizovaných servisů.
Je tohle budoucnost přehnaných emisních limitů, když fabriky neumí zajistit spolehlivou funkci jejich přesložitých systémů? Na emise z vozidel umírá mnohem více lidí než na dopravní nehody a gauneři tuhle situaci jen zneužijí pro výdělek na naprosto neadekvátní odstranění problémů...Je tohle budoucnost přehnaných emisních limitů, když fabriky neumí zajistit spolehlivou funkci jejich přesložitých systémů? Na emise z vozidel umírá mnohem více lidí než na dopravní nehody a gauneři tuhle situaci jen zneužijí pro výdělek na naprosto neadekvátní odstranění problémů... (Internet)

Kdo uposlechne výzvy k přehrání softwaru v řídících jednotkách automobilu, který měl podvodný software, tomu se nepatrně zvýší spotřeba v režimech klidné spořivé jízdy. Kdy byl zvyklý jezdit sportovně, pro něj se asi nic moc nezmění, protože vozidlo si svůj maximální výkon ponechá, tam se nikdy emise neměřily a doposud neměří (to se možná brzy změní). Bohužel vozidla budou v městských režimech hojně využívat zpětné vedení spalin a pokud se toto sejde s nekvalitní naftou, mohou vznikající saze zanášet motor. Kvůli potřebě udržovat motor a hlavně výfukový trakt s emisními komponenty v provozních teplotách, stoupne i nepatrně spotřeba paliva. Vozidla s adBlue budou muset dolévat častěji, protože máme podezření, že současná vozidla s ním šetří, a to nejen u vozidel VW.

Dávám tomu týden, že propukne ten samý problém i u jiných značek. Ty jsou teď s vyjadřováním opatrní a pěkně potichu...

Koncernové servisy (myslím že zanedlouho i jiné ostatní značky, až se to i u nich provalí) budou mít povinnost přehrávat software na ten poctivý, ale zákazníka to jednoznačně poškodí. Vypukne druhý ráj "čipařů" kteří budou prodávat nikoliv jen výkonový chiptuning, ale i stará původní "neproblematická" data, která neznečišťují sání i když bude kvalita nafty nižší. A do nafty zákazník nevleze. Tím by mohl nastat odliv zákazníků od autorizovaných servisů, ale tam jistě mechanici v zájmu jejich přežití dostanou nápad, jak online sice "papírově" potvrdit přehrání softwaru, ale zároveň jej opět raději přehrají na starou verzi, aby si neodpudili zákazníka tím, že mu začnou potenciálně hrozit problémy.

Je to průser. Co na to říct. Celý svět žije ve lži. A když k tomu přidám i způsob kontroly emisí na stanicích měření emisí a na STKáčkách, pak se ptám, co je na světě zbytečné a co ne.

Podrobnější popis najdete zde: http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667

Autor: Libor Fleischhans | pátek 25.9.2015 10:18 | karma článku: 19.85 | přečteno: 1387x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Kus polského železa a hlíny prodávaný desetitisícům motoristů za pět tisíc!

Přijel k nám majitel Ford Focus s problémem, že auto jede po opakovaných opravách v autoservisu v nouzovém režimu a svítí kontrolka. To, co jsme při inspekci odhalili, předčilo naše nejhorší očekávání...

25.7.2017 v 22:51 | Karma článku: 31.00 | Přečteno: 2857 | Diskuse

Libor Fleischhans

Děravé filtry částic prodávány s vědomím Ministerstva i ČOI a na "Emisích" procházejí!

Svět motorů dnes zveřejnil výsledek testu porovnání náhradních dílů tolik diskutovaných filtrů částic. Na světě je další skandál: Ví o tom totiž jak Česká obchodní inspekce, tak i Ministerstvo dopravy, jenže už rok a půl nekonají.

17.7.2017 v 13:17 | Karma článku: 24.74 | Přečteno: 1791 | Diskuse

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 12.10 | Přečteno: 669 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 17.22 | Přečteno: 1147 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Hana Stastna

Preservatikea

INA se bojí umírání všeho druhu. Strachuje se o přírodu. Děsí jí přivést děti do dekadentního a znečištěného světa. Proto se nechemicky vždy chrání proti početí. Má obavu i z protržení prezervativu.

18.8.2017 v 7:53 | Karma článku: 11.39 | Přečteno: 529 | Diskuse

David Evan

Jak si Lubomír Zaorálek povídal o budoucnosti a soběstačnosti českého zemědělství

Nový volební lídr za ČSSD Lubomír Zaorálek využil žní, aby si popovídal o budoucnosti českého zemědělství a naší soběstačnosti. Možná se dostal i na to, že část české úrody končí v zahraničí, konkrétně třeba v Německu...

7.8.2017 v 20:19 | Karma článku: 33.89 | Přečteno: 2279 | Diskuse

Jan Ferenc

Prší a přitom máme sucho. Proč?

Česká vláda má v rukou materiál pro boj se suchem. Uvažuje třeba o návratu řek do původních koryt nebo podpoře biozemědělství. „A pak bude víc pršet?“ zeptal by se ten, kdo o suchu ví jen málo. O množství srážek ale až tak nejde.

7.8.2017 v 12:02 | Karma článku: 42.63 | Přečteno: 6358 | Diskuse

Jan Tichý

Panelstory a rorýsi

Rorýs, pták, co furt lítá a velmi rychle a mouchy polyká za letu. Prý je to pták vzácný. V našem paneláku vzácný není a máme tu rorýsů poměrně početné hejno.

6.8.2017 v 18:53 | Karma článku: 16.12 | Přečteno: 383 | Diskuse

Karel Krejza

Když modrá přebarví zelenou. Být ekologický není volba, ale povinnost

Také si občas kladete otázku, proč se starat o životní prostředí? Nemusíte být Zeleným, abyste se choval zeleně, chce to jen zdravý rozum a uvědomit si, že když se ztratíte na přechodu pro chodce,

1.8.2017 v 8:25 | Karma článku: 9.93 | Přečteno: 292 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2599

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.