Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podvodný emisní software VW musí ven, ale co se změní?

25. 09. 2015 10:18:39
Motory si zachovají svůj maximální výkon, ale spotřeba nafty, především pak močoviny adBlue půjde nahoru. Možné jsou i problémy se zanášením motorů. Budou to žně pro čipaře a možná i odliv zákazníků od autorizovaných servisů.
Je tohle budoucnost přehnaných emisních limitů, když fabriky neumí zajistit spolehlivou funkci jejich přesložitých systémů? Na emise z vozidel umírá mnohem více lidí než na dopravní nehody a gauneři tuhle situaci jen zneužijí pro výdělek na naprosto neadekvátní odstranění problémů...Je tohle budoucnost přehnaných emisních limitů, když fabriky neumí zajistit spolehlivou funkci jejich přesložitých systémů? Na emise z vozidel umírá mnohem více lidí než na dopravní nehody a gauneři tuhle situaci jen zneužijí pro výdělek na naprosto neadekvátní odstranění problémů... (Internet)

Kdo uposlechne výzvy k přehrání softwaru v řídících jednotkách automobilu, který měl podvodný software, tomu se nepatrně zvýší spotřeba v režimech klidné spořivé jízdy. Kdy byl zvyklý jezdit sportovně, pro něj se asi nic moc nezmění, protože vozidlo si svůj maximální výkon ponechá, tam se nikdy emise neměřily a doposud neměří (to se možná brzy změní). Bohužel vozidla budou v městských režimech hojně využívat zpětné vedení spalin a pokud se toto sejde s nekvalitní naftou, mohou vznikající saze zanášet motor. Kvůli potřebě udržovat motor a hlavně výfukový trakt s emisními komponenty v provozních teplotách, stoupne i nepatrně spotřeba paliva. Vozidla s adBlue budou muset dolévat častěji, protože máme podezření, že současná vozidla s ním šetří, a to nejen u vozidel VW.

Dávám tomu týden, že propukne ten samý problém i u jiných značek. Ty jsou teď s vyjadřováním opatrní a pěkně potichu...

Koncernové servisy (myslím že zanedlouho i jiné ostatní značky, až se to i u nich provalí) budou mít povinnost přehrávat software na ten poctivý, ale zákazníka to jednoznačně poškodí. Vypukne druhý ráj "čipařů" kteří budou prodávat nikoliv jen výkonový chiptuning, ale i stará původní "neproblematická" data, která neznečišťují sání i když bude kvalita nafty nižší. A do nafty zákazník nevleze. Tím by mohl nastat odliv zákazníků od autorizovaných servisů, ale tam jistě mechanici v zájmu jejich přežití dostanou nápad, jak online sice "papírově" potvrdit přehrání softwaru, ale zároveň jej opět raději přehrají na starou verzi, aby si neodpudili zákazníka tím, že mu začnou potenciálně hrozit problémy.

Je to průser. Co na to říct. Celý svět žije ve lži. A když k tomu přidám i způsob kontroly emisí na stanicích měření emisí a na STKáčkách, pak se ptám, co je na světě zbytečné a co ne.

Podrobnější popis najdete zde: http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667

Autor: Libor Fleischhans | pátek 25.9.2015 10:18 | karma článku: 19.85 | přečteno: 1351x

Další články blogera

Libor Fleischhans

Instaluje Volkswagen do vozidel postižených Dieselgate nefunkční "placebo"?

Na "Spolkový úřad pro dopravu" míří nová žaloba, protože ten Volkswagenu schválil software, který v silničním provozu emituje více než trojnásobek oxidů dusíku, než je limit emisní normy EURO5. Testován byl VW Golf 1,6 TDi Variant

15.3.2017 v 10:26 | Karma článku: 10.72 | Přečteno: 519 | Diskuse

Libor Fleischhans

Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...

Šok na STK může utrpět svědomitý majitel auta i po výměně jeho filtru, který vůbec nefunguje! Na trhu se objevily atrapy, co vydrží týden dva a pak už výrobce reklamaci s universální klausulí neuzná. Napálit se nechají všichni.

14.2.2017 v 9:57 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 948 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. "Nějak" to jde vždycky udělat, ale "emisák se nesmí bát"!

8.2.2017 v 21:34 | Karma článku: 40.89 | Přečteno: 8905 | Diskuse

Libor Fleischhans

Nákladní Dieselgate: Odhadem 14.000 tun NOx emitují manipulované tahače.

Odhadem 20 % moderních nákladních tahačů některých spedičních flotil mají namontován emulátor AdBlue-Killer. S dalšími úpravami, skrytými pod nabídkami Truck-Chiptuningu chrlí do ovzduší dvakrát tolik jedů než celá VW-Dieselgate

20.1.2017 v 9:03 | Karma článku: 17.20 | Přečteno: 1099 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Eva Hauserová

O stromech trochu příliš populárně

Kniha Petera Wohllebena Tajný život stromů je prý světovým bestsellerem. Pro mě bylo poněkud těžké se do ní začíst, a to pro její pouťově-vyvolavačský tón. Přitom její obsah vůbec není špatný!

23.6.2017 v 8:49 | Karma článku: 6.78 | Přečteno: 164 | Diskuse

Eva Hauserová

EKO a EZO

Pozoruju, že často bývají sdružovány a spojovány činnosti a záležitosti orientované ekologicky a „ezotericky“. To dávám do uvozovek, protože definice ezoterična může být různá. Každopádně: proč se to vůbec děje?

22.6.2017 v 8:17 | Karma článku: 6.64 | Přečteno: 197 | Diskuse

Jan Ferenc

Voda je jen pro někoho

Tancem zhruba ve stovce měst se budou lidé snažit upozornit na nedostatek vody. Nedostatek nikoliv u nás, ale v řadě míst především tzv. třetího světa, kde kvůli němu denně umírají lidé včetně dětí.

21.6.2017 v 16:34 | Karma článku: 8.80 | Přečteno: 392 | Diskuse

Nikola Ptáčková

Rychlá dráha nebude rychle

Tak nám začala oprava Negrelliho viaduktu, paní Müllerová... Jeden by řekl zaplaťbůh, vzhledem k tomu, že viadukt byl uveden do provozu již v roce 1850, ale nešť.

17.6.2017 v 9:31 | Karma článku: 10.57 | Přečteno: 287 | Diskuse

Lucie Hlavinková

Ať žiješ v zajímavých časech!

Existuje prý čínské přísloví, nejhorší kletba, kterou můžete uvrhnout na svoje nepřátele: „Ať žiješ v zajímavých časech!“

15.6.2017 v 14:42 | Karma článku: 14.85 | Přečteno: 524 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2564

Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.